Lucruri simple care trebuie evitate

Incerci sa mananci sanatos, alergi frecvent in parc sau mergi la sala si in general, ai grija de corpul si sanatatea ta. Dar care sunt acele mici lucruri cotidiene care iti dauneaza starii generale si te fac sa regresezi?

  1. Statul jos toata ziua

Cercetarile arata ca statul jos pe perioade lungi (perioada lunga insemnand o „sedinta” de stat de 3 ore sau mai mult) creste riscul multiplelor boli. E greu de crezut ca o actiune – sau mai degraba non-actiune – atat de obisnuita poate avea un impact atat de mare asupra sanatatii tale, dar este adevarat. Acest obicei poate creste riscul afectiunilor cardiace cu pana la 64%. Este de asemenea asociat cu boli care afecteaza rinichii. Si ar putea sa iti reduca pana sapte ani din viata.

  1. Stinge lumina!

Cand soarele apune avem tendinta de a aprinde toate luminile, impreuna cu televizoarele, calculatoarele si alte dispozitive care ne pot distrage atentia in vreun fel. Acest obicei nu numai ca ne face sa adormim din ce in ce mai tarziu, dar ne si da peste cap ceasul biologic. Corpul nostru a dezvoltat un ceas biologic natural care ne spune care este momentul sa dormim si cand trebuie sa ne trezim. Debusolandu-l cu lumina artificiala poate duce la tulburari de somn. Cu atat mai mult, pe termen lung, aceasta intrerupere a ritmului natural poate duce la boli cardiovasculare, diabet, osteoporoza si tulburari ale sistemului imunitar.

  1. Lipsa unei „Igiene a Somnului”

Igiena somnului nu se refera la de cate ori ai schimbat cearceafurile saptamana asta sau daca ai facut sau nu dus inainte sa te culci. Este definita ca fiind sirul de activitati care contribuie la o calitate mai buna a somnului. In medie avem nevoie de aproximativ opt ore de somn pe noapte pentru a ne simti odihniti. Intr-un studiu, National Geographic a descoperit ca 73% din adultii de 18 ani si peste nu reusesc sa doarma atat de mult. Principalul motiv este faptul ca avem tendinta de a nu prioritiza orele de somn, ajungand sa ne angajam in activitati care ne afecteaza igiena somnului. Evitand stimulentele precum cofeina si alcoolul in orele serii, stabilind o ora exacta de dormit si stand departe de dispozitivele care ne distrag atentia inainte de culcare ne poate face sa ne simtim mult mai odihniti.

  1. Statul prea mult in casa

Stiu, este ziua ta libera si nu vrei decat sa downloadezi filme si seriale, sa stai pe canapea si sa nu te obosesti sa te ridici nici macar sa te duci pana la magazin pentru a cumpara popcorn. Facand asta frecvent insa poate aduce cu sine o lista lunga de probleme de sanatate. Intrand in contact cu soarele creste aportul de vitamina D pe care corpul o capteaza. Vitamina D este foarte greu de gasit in mancare si este esentiala pentru sanatate. Timpul petrecut afara poate ajuta si la reducerea stresului si imbunatatirii sanatatii mentale.

  1. 9

Cu totii avem o pereche de blugi care e pur si simplu prea stramta. Nu multi isi dau seama insa ca prea stramt poate insemna si nociv. Blugii prea mulati pot presa un nerv in vintre, lucru care poate duce la o afectiune numita meralgia paresthetica, caracterizata prin furnicaturi, usturimi si durere in exteriorul coapsei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *